Добрый день, нужна помощь человека прошедшего процесс бракосочетания с гражданином СР. Буду благодарна если подскажите список документов, которые вы подавали. А также на что ставить апостиль и на что делать перевод.
Сходите на матрику, где планируете расписываться и там все скажут, вся информация и контакты есть на сайте матрик Скопировала список документов с сайта матрики в Братиславе: Doklady potrebné k uzavretiu manželstva:
Slovenský občan (список документов для вашего жениха): /najmenej 7 dní pred uzavretím manželstva predloží/ rodný list platný občiansky preukaz rozvedená/ý- právoplatný rozsudok o rozvode vdovec/vdova- úmrtný list alebo právoplatné rozhodnutie o vyhlásení za mŕtveho
Cudzinec (список документов для вас): /najmenej 14 dní pred uzavretím manželstva predloží/ rodný list doklad o štátnom občianstve doklad o trvalom pobyte potvrdenie o osobnom stave /slobodný, rozvedený, vdovec / doklad, ktorým preukáže svoju totožnosť rozvedený -právoplatný rozsudok o rozvode vdovec/vdova - úmrtný list
Doklad vydaný cudzím štátom, aby platil na území SR: ku dňu uzavretia manželstva nesmie byť starší ako 6 mesiacov (ak je v doklade stanovená kratšia doba platnosti, platí kratšia) Originál dokladu, ktorý vydal cudzozemský úrad musí mať vyššie overenie úradu /úradníka/, ktorý doklad vydal - APOSTILLE (ak s týmto štátom nemá SR Zmluvu o právnej pomoci ) Doklad zo štátov, ktoré nepodpísali Haagsky dohovor o zrušení požiadavky vyššieho overenia musí byť superlegalizovaný - potvrdený Ministerstvom zahraničných vecí daného štátu a následne Veľvyslanectvom SR v danom štáte Preklad dokladu /originálu/ do slovenského jazyka - slovenským súdnym prekladateľom
Лучше спросите работницу на матрике, вам все равно туда надо будет идти для подачи заявления. По сути да, это прописка в РФ, но я не могу сказать, что конкретно в вашем случае потребуют (выписку из домовой книги в РФ или будет достаточно загранпаспорта, там указан город). Все очень сильно зависит от конкретной работницы, вы можете в нескольких матриках узнать их требования и выбрать ту, где меньше документов потребуют